Saturday 30 May 2015

Pasar una temporada en l´oposicio.



Fa aproximadament 7 mesos, vaig signar al costat d'altres 16 persones un manifest en el qual mostràvem la nostra preocupació per la situació d'incapacitat política per reactivar la decaiguda imatge de Benissa.

Sol·licitàvem la implicació de totes les entitats públiques i els habitants de Benissa, per realitzar un canvi en les formes d'administrar els serveis i béns públics.


Mostràvem la nostra indignació davant la vergonyant rampinya general a la qual estàvem sotmesos i no acaba.  L'abandó de l'esperit de servei al poble, constatant que l'únic interès era el guany fàcil i la submissió dels polítics a les consignes dels partits, i quan no, a grups econòmics, tot això allunyat de les veritables necessitats de Benissa. El distanciament d'els qui voluntàriament es van presentar i van ser triats per servir a Benissa. L'ínfima participació dels ciutadans en les decisions transcendentals o d'alt cost. La professionalització de la política i la creença que uns vots són suficients per passar el corró sobre els contraris.


Les eleccions del dia 24 de maig han reflectit que els ciutadans estan farts.




La irrupció de Reiniciem Benissa en la política municipal amb una nova i participativa forma d'implicació dels ciutadans en la gestió municipal, així com, les manifestacions dels grups polítics durant la campanya, apuntant la voluntat de realitzar canvis en les formes i la participació fan pensar que algo es mou.  Ens van prometre trasparencia i donar als ciutadans l'oportunitat d'implicar-se més intensament en la governabilitat, arribant en molts casos a plantejar coincidències i propostes noves susceptibles de portar a la pràctica.


El nou escenari, les noves propostes, i la voluntat de servei expressada pels grups polítics durant la campanya, donen motiu a la possibilitat de conformar una nova majoria, sumant  les seves forces per aconseguir un canvi polític que propicie una gestió més eficaç i productiva dels recursos públics, i una política més transparent i honesta dels drets socials.


Per això ara, reuniu-se, negocieu, acordeu i oferiu als ciutadans de Benissa el projecte de participacio, benestar i qualitat de vida del que se li ha privat en els últims anys.


Algú em diu que no queda clar pel que em decante. Govern del PP o Pacte. Jo crec que sí. Però si cal afinar, aposte per un intent de formar una majoria, amb objectius comuns i coordinats, que supere en vots al partit mes votat.


------------------------------

Pasar una temporada en la oposición.





Solicitábamos la implicación de todas las entidades públicas y  los habitantes de Benissa, para realizar un cambio en las formas de administrar los servicios y bienes públicos.

Mostrábamos nuestra indignación ante la vergonzante rapiña general a la que estábamos sometidos. El abandono del espíritu de servicio al pueblo,  constatando que el único interés era la ganancia fácil y el sometimiento de los políticos  a las consignas de los partidos, y cuando no, a grupos económicos, todo ello alejado de las verdaderas necesidades de Benissa. El distanciamiento de quienes voluntariamente se presentaron y fueron elegidos para servir a Benissa,  la ínfima participación de los ciudadanos en las decisiones trascendentales o de alto costo. La profesionalización de la política y la creencia que unos votos son suficientes para pasar el rodillo sobre los contrarios.

Las elecciones del día 24 de mayo han reflejado que los ciudadanos están hartos.

La irrupción de Reiniciem Benissa en la política municipal con una novedosa y participativa forma de implicación de los ciudadanos en la gestión municipal, así como, las manifestaciones de los grupos políticos durante la campaña, apuntando la voluntad de realizar cambios en las formas y la participación hace pensar que algo se mueve. Se prometió trasparencia y dar a los ciudadanos la oportunidad de implicarse más intensamente en la gobernabilidad, llegando  en muchos casos a plantear coincidencias y propuestas novedosas susceptibles de llevar a la práctica.

El nuevo escenario, las novedosas propuestas, y la voluntad de servicio expresada por los grupos políticos durante la campaña, dan pie a la posibilidad de conformar de una nueva mayoría  que una sus fuerzas para conseguir un cambio político, con una gestión más eficaz y productiva de los recursos públicos, y una política más participativa, transparente y honesta de los derechos sociales. 

Por eso ahora, reúnanse, negocien, acuerden y ofrezcan a los ciudadanos de Benissa el proyecto de bienestar y calidad de vida del que se le ha privado en los últimos años. 


Alguien me dice que no queda claro por lo que me decanto. Gobierno del PP o Pacto. Yo creo que sí. Pero si hay que afinar, apuesto por un intento de formar una mayoría, con objetivos comunes y coordinados, que supere en votos al partido mas votado.  

No comments:

El palanganer i l' orinal. - El palanganero y el orinal.

Quan veig que un paisà porta a la mà una ampolla d'aigua; tan bén arregladeta, amb precintes, segells, certificats i anàlisi (que cu...