Saturday 3 September 2016

Altra cara - Otra cara.



Després d'allò del Prestige i els filets de plastilina, vaig perdre qualsevol indici de simpatia per Mariano Rajoy. Després, amb allò de qualificar Zapatero, llavors president del Govern, de "bobo solemne", acabá per col·locar-lo en el meu rànquing particular entre els cinc polítics menys valorats. En el meu rànquing particular caben regidors i alcaldes, sobretot.

Serà doncs, un honor per als components del meu rànquing, el compartir la poca simpatia que em produeix Rajoy. El rànquing, ja em repeteixo massa, l'encapçala un expresident promotor d'una guerra i un alcalde sense paraula.

No. No, van dir a la investidura de Pedro Sánchez al mes de març, després de les eleccions del 22 de desembre. Un no respectable. Un "no" polític, però que dins de la lògica política podria haver estat, també, una abstenció. O almenys, així s'entén devia haver estat llavors, ja que ara per Rajoy es demana l'abstenció per facilitar la seua investidura.


No. No, van dir a la investidura de Pedro Sánchez al mes de març, després de les eleccions del 22 de desembre. Un no respectable. Un "no" polític, però que dins de la lògica política podria haver estat, també, una abstenció. O almenys, així s'entén devia haver estat llavors, ja que ara per Rajoy es demana l'abstenció per facilitar la seua investidura.

El meu anàlisi personal, reescalfat per un estiu que em mata, és la següent:

- Un pacte de Pedro Sánchez amb altres partits, al qual veig poc factible. Massa galls amb aspiracions personalistes. La vella frase "altura de mires", per vella, no entra en les seues aspiracions. La cultura del pacte, donar i cedir, aquesta no ha calat fins i tot en les formacions noves i en les velles es va perdre.

- Un canvi de cara de candidat al PP. Un senyor vetat al parlament i poc valorat en el seu partit hauria de donar pas a una reflexió al PP i plantejar un altre candidat. Per descomptat que no estigui a la llista de sobresous de Bárcenas, com ho està Rajoy.

Seria un gran pas, un gest que l'honoraria, fer un pas enrere, i deixar pas a un / a candidat / a net, creïble, capaç, seriós, respectuós i convençut d'arribar a pactes i complir-los.

És tota una declaració de poc convenciment la frase que Rajoy pronuncia en el debat d'investidura:

"Francament, no crec que el senyor Rivera i jo passem a la història per l'acord que hem signat l'altre dia", en la seua rèplica a Pedro Sánchez abans de matisar: "Potser vam passar per una altra raó, Déu vulgui que bona, senyor Rivera ".

Patètic




-------------------------------------------------------

 OTRA CARA


Después de aquello del Prestige y los hilitos de plastilina, perdí cualquier atisbo de simpatía por Mariano Rajoy. Después, con aquello de calificar a Zapatero, entonces Presidente del Gobierno, de “bobo solemne”, acabo por colocarlo en mi ranquin particular entre los cinco políticos menos valorados. En mi ranquin particular caben concejales y alcaldes, sobre todo.

Sera pues, un honor para los componentes de mi ranquin, el compartir la poca simpatía que me produce Rajoy. El ranquin, ya me repito demasiado, lo encabeza un expresidente promotor de una guerra y un alcalde sin palabra.

No. No, dijeron a la investidura de Pedro Sánchez en el mes de marzo, después de las elecciones del 22 de diciembre. Un no respetable. Un “no” político, pero que dentro de la lógica política podría haber sido, también,  una abstención. O por lo menos, así se entiende debía de haber sido entonces, ya que ahora para Rajoy se pide la abstención para facilitar su investidura.

No fue entones, hubo elecciones y no se consideró un cuasi delito de poco patriotas. Ahora, la culpa de que el señor de la plastilina, el de las frases ocurrentes, de poca gracia y poca profundidad, no sea investido y se produzcan unas nuevas elecciones, son los del “no”. 

Mi análisis personal, recalentado por un verano que me mata, es el siguiente:

-          -  Un pacto de Pedro Sánchez con otros partidos, al que veo poco factible. Demasiados gallos con aspiraciones personalistas. La vieja frase “altura de miras”, por vieja, no entra en sus aspiraciones. La cultura del pacto, dar y ceder, esa no ha calado aun en las formaciones nuevas y en las viejas se perdió.

         --  Un cambio de cara de candidato en el PP. Un señor vetado en el parlamento y poco valorado en su partido debería dar paso a una reflexión en el PP y plantear otro candidato. Por supuesto que no esté en la lista de sobresueldos de Bárcenas, como lo está Rajoy.
Sería un gran paso, un gesto que le honraría, dar un paso atrás, y dejar paso a un/a candidato/a  limpio, creíble, capaz, serio, respetuoso y convencido de llegar a pactos y cumplirlos.

Es toda una declaración de poco convencimiento la frase que Rajoy pronuncia en el debate de investidura:

"Francamente, no creo que el señor Rivera y yo pasemos a la historia por el acuerdo que hemos firmado el otro día", decia en su réplica a Pedro Sánchez antes de matizar: "A lo mejor pasamos por otra razón, Dios quiera que buena, señor Rivera".

Patético.

No comments:

El palanganer i l' orinal. - El palanganero y el orinal.

Quan veig que un paisà porta a la mà una ampolla d'aigua; tan bén arregladeta, amb precintes, segells, certificats i anàlisi (que cu...